Przebieg konkursu międzygrupowego „Chcę żyć zdrowo i wesoło”

Grupy:

6-latki1 – CYTRYNKI, kolor ubrań żółty

6-latki2 – POMIDORKI, kolor ubrań czerwony

Cele konkursu:

Konkurencje:

Zadanie plastyczne –- rysowanie treści plakatu na temat  „Co sprzyja zdrowiu?” (3 dzieci z każdej grupy, mazaki, kartka szarego papieru, prezentacja na forum, 15 minut).

Konkursy sportowe:

Zadania muzyczne:

Zadanie literackie:

Zadania „Dokonaj wyboru”:

·        „Co sprzyja zdrowiu?”  - zespoły po 2 osoby segregują zdrową i niezdrową żywność.

·        „Co oznacza ten znak drogowy?”

·        „Oceń zachowanie dzieci” – po 2 dzieci z każdej grupy (Bezpieczeństwo zabaw na świeżym powietrzu).

Zadanie sportowe:

·        „układamy przejście dla pieszych” – zespoły po 8 osób siedzą na linii startu. Obok każdego leża białe i czarne paski papieru. Na sygnał pierwsza para bierze po jednym pasku i biegnie do wyznaczonego miejsca i kładzie go na podłodze. Następnie obiega pachołek i wraca na miejsce startu. Dalej kolejna para.

 

·        „Najwięcej witaminy mają..” -   spośród wielu  warzyw (jedna grupa) i owoców (druga grupa) wybrać po 2 z największą zawartością witaminy C. 

 

Pytania problemowe:

1.      Jesteś w domu z mamą, nagle mama zasłabła i osuwa się na podłogę? Kogo powiadomisz? Gdzie zadzwonisz po pomoc? Podaj numery telefonu.

2.      Jesteś w sklepie spożywczym. Masz do wyboru: zapakować swoje zakupy w torebkę plastikową lub papierową, którą torebkę wybierasz? Uzasadnij swój wybór.

Grecki taniec integracyjny z zaproszonymi gośćmi

Werdykt jury

Podziękowanie, wręczenie nagród

 

 

 

                                                                                                         Opracowała: D. Żylińska