Przebieg konkursu międzygrupowego „Chcę żyć zdrowo i wesoło”
Grupy:
6-latki1 – CYTRYNKI, kolor ubrań żółty
6-latki2 – POMIDORKI, kolor ubrań czerwony
Cele konkursu:
Konkurencje:
Zadanie plastyczne –- rysowanie treści plakatu na temat „Co sprzyja zdrowiu?” (3 dzieci z każdej grupy, mazaki, kartka szarego papieru, prezentacja na forum, 15 minut).
Konkursy sportowe:
Zadania muzyczne:
Zadanie literackie:
Zadania „Dokonaj wyboru”:
· „Co sprzyja zdrowiu?” - zespoły po 2 osoby segregują zdrową i niezdrową żywność.
· „Co oznacza ten znak drogowy?”
· „Oceń zachowanie dzieci” – po 2 dzieci z każdej grupy (Bezpieczeństwo zabaw na świeżym powietrzu).
Zadanie sportowe:
· „układamy przejście dla pieszych” – zespoły po 8 osób siedzą na linii startu. Obok każdego leża białe i czarne paski papieru. Na sygnał pierwsza para bierze po jednym pasku i biegnie do wyznaczonego miejsca i kładzie go na podłodze. Następnie obiega pachołek i wraca na miejsce startu. Dalej kolejna para.
· „Najwięcej witaminy mają..” - spośród wielu warzyw (jedna grupa) i owoców (druga grupa) wybrać po 2 z największą zawartością witaminy C.
Pytania problemowe:
1. Jesteś w domu z mamą, nagle mama zasłabła i osuwa się na podłogę? Kogo powiadomisz? Gdzie zadzwonisz po pomoc? Podaj numery telefonu.
2. Jesteś w sklepie spożywczym. Masz do wyboru: zapakować swoje zakupy w torebkę plastikową lub papierową, którą torebkę wybierasz? Uzasadnij swój wybór.
Grecki taniec integracyjny z zaproszonymi gośćmi
Werdykt jury
Podziękowanie, wręczenie nagród
Opracowała: D. Żylińska