ZAJĘCIA OTWARTE DLA RADY PEDAGOFICZNEJ
OPRACOWANIE I
PRZEPROWADZENIE ZAJĘĆ:
MGR
JOLANTA BEZIUK
TEMAT:
„MARCOWA POGODA-
WSPIERANIE
WŁASNYCH MOŻLIWOŚCI
TWÓRCZYCH”
CELE OPERACYJNE:
- dziecko rozpoznaje
prognozę pogody i kojarzy z odpowiednimi porami roku;
- wymienia składniki
pogody i podaje ich charakterystykę;
- wylicza cechy marcowej
pogody;
- kojarzy napisy z
obrazkiem;
- czyta zdania;
- wypowiada się zdaniami;
- umiejętnie pracuje z całą grupą i w zespole;
- płynnie i rytmicznie porusza się w rytm muzyki;
METODY:
rozmowa, objaśnień, pokazu, zagadki, zabawy ruchowe, demonstrowanie
utworów muzycznych, zadań stawianych dzieciom, kierowanie własną
aktywnością, samodzielnych doświadczeń
POMOC:
taśma
magnetofonowa z prognozami pogody, ilustracje, puzzle, zagadki, plansza
do ćwiczeń artykulacyjnych, książka pt. „Burza”, kaseta magnetofonowa z
piosenkami do zabaw ruchowych, polecenia oraz pomoce do wykonania
poleceń i zadań
PRZEBIEG ZAJĘCIA
I
Powitanie piosenką „Marzec”.
1.
Rozpoznawanie prognoz pogody z kasety magnetofonowej.
2.
Odgadywanie zagadek o porach roku.
3. Omawianie
składników pogody i ich charakterystyka.
4. „Wiatr”
– ćwiczenia artykulacyjne.
5. Zespołowe
układanie puzzli „W marcu bywa tak”.
- układanie;
- omawianie ilustracji;
- dobieranie podpisów,
czytanie zdań;
6. Czytanie
książeczki „Burza”.
- nauczycielka;
- dzieci z nauczycielką;
- dzieci;
Zabawa ruchowa ze
śpiewem „Marcowa pogoda”
II.
7. Praca
indywidualna i zespołowa w kącikach zainteresowań
(alfabetycznym, czytania, pisania, poezji, słuchania,
matematycznym, plastycznym, centrum badawczym, teatralnym).
- rozdanie
poleceń oraz pomocy dydaktycznych;
- wykonanie
zadań przez dzieci;
- omówienie
wykonanych zadań;
III.
10.
Zabawa ruchowa „Marzec czarodziej”.
11.
Nagrodzenie dzieci.
PRACA W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ
KĄCIK ALFABETYCZNY:
1. Połącz
w pary pasujące do siebie wyrazy:
śnieg – prószy
deszcz – pada
słonko – świeci
wiatr – wieje
2. Ułóż
podpisy do znaczków z kalendarza.
3. Przyporządkuj
wyrazy do obrazków: parasol, peleryna, chmura, deszcz
4. Uzupełnij
zdania odpowiednimi wyrazami.
5. Ułóż
zdania z rozsypanki wyrazowej.
6. Ułóż
z klocków alfabetycznych nazwy pór roku.
KĄCIK PISANIA:
1. Rozwiąż
krzyżówkę.
2. Wpisz
brakujące litery w wyrazach.
3. Napisz
prognozę pogody na jutrzejszy dzien.
KĄCIK SŁUCHANIA:
1. Rozpoznaj
nagrane odgłosy i narysuj odpowiedzi na kartce.
2. Wysłuchaj
zagadki z kasety magnetofonowej i wyszukaj odpowiedzi wśród
zgromadzonych wyrazów.
KĄCIK CZYTANIA:
1. Przeczytaj
fragment książeczki „Wiatr” i wymyśl zakończenie.
KĄCIK TEATRALNY:
1. Za
pomocą ruchu przedstaw scenkę „Drzewa na wietrze”.
KĄCIK MUZYCZNY:
1. Przedstaw
zjawisko burzy za pomocą instrumentów perkusyjnych.
2. Za
pomocą zgromadzonych przedmiotów utwórz dźwięki ilustrujące odgłosy
wiosennej pogody.
KĄCIK PRZYRODNICZO –
BADAWCZY:
1. Wśród
obrazków wyszukaj ilustracje urządzeń i pojazdów poruszających się siłą
wiatru.
2. Napełnij
butelki wodą do kreski i zagraj deszczową melodię.
KĄCIK PLASTYCZNY:
1. Zbuduj
wiatrak według instrukcji z przygotowanych materiałów.
2. Wykonaj
książeczkę pod tytułem „Marcowa pogoda”.
3. Skonstruuj
termometr według instrukcji.
KĄCIK MATEMATYCZNY:
1. Ułóż
w prawidłowej kolejności nazwy dni tygodnia i przyporządkuj do
liczebników. |