ZAJĘCIA  OTWARTE  DLA  RADY  PEDAGOFICZNEJ

OPRACOWANIE  I  PRZEPROWADZENIE  ZAJĘĆ:

MGR JOLANTA BEZIUK

TEMAT:

 „MARCOWA  POGODA- WSPIERANIE
WŁASNYCH  MOŻLIWOŚCI
TWÓRCZYCH”

CELE  OPERACYJNE:

- dziecko rozpoznaje prognozę pogody i kojarzy z odpowiednimi porami  roku;

- wymienia składniki pogody i podaje ich charakterystykę;

- wylicza cechy marcowej pogody;

- kojarzy napisy z obrazkiem;

- czyta zdania;

- wypowiada się zdaniami;

- umiejętnie pracuje z całą grupą i w zespole;

- płynnie i rytmicznie porusza się w rytm muzyki;

METODY:

rozmowa, objaśnień, pokazu, zagadki, zabawy ruchowe, demonstrowanie utworów muzycznych, zadań stawianych dzieciom, kierowanie własną aktywnością, samodzielnych doświadczeń

POMOC:

taśma magnetofonowa z prognozami pogody, ilustracje, puzzle, zagadki, plansza do ćwiczeń artykulacyjnych, książka pt. „Burza”, kaseta magnetofonowa z piosenkami do zabaw ruchowych, polecenia oraz pomoce do wykonania poleceń i zadań

PRZEBIEG  ZAJĘCIA

I

Powitanie piosenką „Marzec”.

1. Rozpoznawanie prognoz pogody z kasety magnetofonowej.

2. Odgadywanie zagadek o porach roku.

3. Omawianie składników pogody i ich charakterystyka.

4. „Wiatr” – ćwiczenia artykulacyjne.

5. Zespołowe układanie puzzli „W marcu bywa tak”.

- układanie;

- omawianie ilustracji;

- dobieranie podpisów, czytanie zdań;

6. Czytanie książeczki „Burza”.

- nauczycielka;

- dzieci z nauczycielką;

- dzieci;

 

Zabawa ruchowa ze śpiewem „Marcowa pogoda”

II.

7. Praca indywidualna i zespołowa w kącikach zainteresowań   

(alfabetycznym, czytania, pisania, poezji, słuchania,  

matematycznym, plastycznym, centrum badawczym, teatralnym).

- rozdanie poleceń oraz pomocy dydaktycznych;

- wykonanie zadań przez dzieci;

- omówienie wykonanych zadań;

III.

10. Zabawa ruchowa „Marzec czarodziej”.

11. Nagrodzenie dzieci.

 

PRACA  W  KĄCIKACH  ZAINTERESOWAŃ

KĄCIK  ALFABETYCZNY:

1. Połącz w pary pasujące do siebie wyrazy:

    śnieg – prószy

    deszcz – pada

    słonko – świeci

    wiatr – wieje

2. Ułóż podpisy do znaczków z kalendarza.

3. Przyporządkuj wyrazy do obrazków: parasol, peleryna, chmura, deszcz

4. Uzupełnij zdania odpowiednimi wyrazami.

5. Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej.

6. Ułóż z klocków alfabetycznych nazwy pór roku.

 

KĄCIK  PISANIA:

1. Rozwiąż krzyżówkę.

2. Wpisz brakujące litery w wyrazach.

3. Napisz prognozę pogody na jutrzejszy dzien.

 

KĄCIK  SŁUCHANIA:

1. Rozpoznaj nagrane odgłosy i narysuj odpowiedzi na kartce.

2. Wysłuchaj zagadki z kasety magnetofonowej i wyszukaj odpowiedzi wśród zgromadzonych wyrazów.

 

KĄCIK  CZYTANIA:

1.  Przeczytaj fragment książeczki „Wiatr” i wymyśl zakończenie.

 

KĄCIK  TEATRALNY:

1.  Za pomocą ruchu przedstaw scenkę „Drzewa na wietrze”.

 

KĄCIK  MUZYCZNY:

1.  Przedstaw zjawisko burzy za pomocą instrumentów perkusyjnych.

2.  Za pomocą zgromadzonych przedmiotów utwórz dźwięki ilustrujące odgłosy wiosennej pogody.

 

KĄCIK  PRZYRODNICZO – BADAWCZY:

1.  Wśród obrazków wyszukaj ilustracje urządzeń i pojazdów poruszających się siłą wiatru.

2.  Napełnij butelki wodą do kreski i zagraj deszczową melodię.

 

KĄCIK  PLASTYCZNY:

1. Zbuduj wiatrak według instrukcji z przygotowanych materiałów.

2. Wykonaj książeczkę pod tytułem „Marcowa pogoda”.

3. Skonstruuj termometr według instrukcji.

 

KĄCIK  MATEMATYCZNY:

1. Ułóż w prawidłowej kolejności nazwy dni tygodnia i przyporządkuj do liczebników.