mgr Małgorzata Ignatowicz

nauczyciel mianowany

Miejskie Przedszkole i Żłobek

           „Ekoludki”

 

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA

 

PRZYGODA Z WODĄ

 

Realizację projektu rozpoczęłam wraz z trzylatkami od zajęć i zabaw na temat jaka jest woda  i gdzie występuje. Wspólnie przeprowadziliśmy szereg zabaw badawczych i eksperymentów. Dzieci za pomocą zmysłów i obserwacji poznawały wodę, a potem jej wygląd, zapach, kolor, smak.

 

 

 

Dzieci pod kierunkiem nauczyciela i w oparciu o książkę „Kubuś Puchatek - Gdzie się podziały kałuże?” samodzielnie badały właściwości wody a potem wyciągały wnioski.

 

 

 

 

 

Dzieci oglądały kasetę „Woda życia”, albumy: „Wielkie poszukiwania”, „Moja pierwsza wycieczka w głąb morza”. Na ich podstawie  prześledziły drogę wody od źródła do domu, opowiadały do czego potrzebna jest woda ludziom, zwierzętom i roślinom.

 

 

Z wielkim zainteresowaniem obserwowały życie ryb i roślin w naszym przedszkolnym akwarium.

 

 

Swoje wrażenia z obserwacji wody wyrażały poprzez muzykę i plastykę.

 

 

 

 

W listopadzie, poprzez proste doświadczenia z naczyniami i płynami, dzieci miały okazję dowiedzieć się dlaczego rozlany olej, detergenty powodują  zagrożenie życia ptactwa wodnego.

Na zajęciu „Jestem przyjacielem przyrody”- w oparciu o książkę „Sam troszczę się o środowisko” i ilustracje trzylatki wliczały sposoby oszczędzania wody w przedszkolu i domu. Przy myciu rąk w łazience zwracały uwagę aby krany po tej czynności były dokręcone.

 

 

  Aby zdobyte wiadomości i umiejętności stosować w praktyce i pamiętać o nich w domu i przedszkolu, dzieci na zajęciu „Pamiętam o każdej kropli wody” malowały farbami krople wody żeby później przykleić je w łazienkach i kuchni.