mgr
Małgorzata
Ignatowicz
nauczyciel
mianowany
Miejskie Przedszkole i Żłobek
„Ekoludki”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA
PRZYGODA Z WODĄ
Realizację projektu rozpoczęłam wraz z
trzylatkami od zajęć i zabaw na temat jaka jest woda i gdzie
występuje. Wspólnie przeprowadziliśmy szereg zabaw badawczych i
eksperymentów. Dzieci za pomocą zmysłów i obserwacji poznawały
wodę, a potem jej wygląd, zapach, kolor, smak.
Dzieci pod kierunkiem nauczyciela i w
oparciu o książkę „Kubuś Puchatek - Gdzie się podziały kałuże?”
samodzielnie badały właściwości wody a potem wyciągały wnioski.
Dzieci oglądały kasetę „Woda życia”,
albumy: „Wielkie poszukiwania”, „Moja pierwsza wycieczka w głąb
morza”. Na ich podstawie prześledziły drogę wody od źródła do
domu, opowiadały do czego potrzebna jest woda ludziom,
zwierzętom i roślinom.
Z wielkim zainteresowaniem obserwowały
życie ryb i roślin w naszym przedszkolnym akwarium.
Swoje wrażenia z obserwacji wody wyrażały
poprzez muzykę i plastykę.
W listopadzie, poprzez proste doświadczenia
z naczyniami i płynami, dzieci miały okazję dowiedzieć się
dlaczego rozlany olej, detergenty powodują zagrożenie życia
ptactwa wodnego.
Na zajęciu „Jestem przyjacielem przyrody”-
w oparciu o książkę „Sam troszczę się o środowisko” i ilustracje
trzylatki wliczały sposoby oszczędzania wody w przedszkolu i
domu. Przy myciu rąk w łazience zwracały uwagę aby krany po tej
czynności były dokręcone.
Aby
zdobyte wiadomości i umiejętności stosować w praktyce i pamiętać
o nich w domu i przedszkolu, dzieci na zajęciu „Pamiętam o
każdej kropli wody” malowały farbami krople wody żeby później
przykleić je w łazienkach i kuchni.
|